Πέμπτη 4 Νοεμβρίου 2010

ΔΗΜΟΙ ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΟΥ



Το μέλλον της Θίσβης
εξαρτάται από την προστασία του Κορινθιακού

Αυτό που θα κρατήσει την περιοχή μας σε μια πορεία μακροχρόνιας
ανάπτυξης είναι οι φυσικές πηγές πλούτου και πρωτίστως οι παραλίες, οι θάλασσες μας, ο Κορινθιακός κόλπος.




«Αδιαπραγμάτευτη η στάση της Δημοτικής Αρχής σε σχέση με το περιβάλλον» δηλώνει ο Δήμαρχος Θίσβης Κ. Κοβάνης. «Ξεκινώντας την τρίτη μου θητεία ως δήμαρχος της Θίσβης, ο ίδιος προσωπικά και οι συνεργάτες μου έχουμε θέσει ως στόχους την ολοκλήρωση των αναπτυξιακών έργων που εκτελούνται στο Δήμο (Δίκτυο Ύδρευσης παραλιών, επαρχιακός δρόμος Θήβα-Καναβάρι-Χώστια) και δρομολόγηση νέων έργων με πρωταρχικό στόχο την τουριστική ανάπτυξη των παραλιών του Δήμου».

Η κληρονομιά της ΒΙ.ΠΕ

H Θίσβη είναι ένας ορεινός - ημιορεινός Δήμος, με τέσσερις παραλιακούς οικισμούς. Βόρεια του Δήμου εκτείνεται ο ορεινός όγκος του Ελικώνα και νότια ο Κορινθιακός κόλπος.
Εκείνο που θεωρεί αρνητικό για την Θίσβη ο Δήμαρχος κ. Κοβάνης είναι ότι το 1999 που ξεκίνησε την πρώτη θητεία του βρήκε μπροστά του «μια θεσμοθετημένη ΒΙ.ΠΕ στα όρια του Δήμου. Στην εν λόγω ΒΙ.ΠΕ επρόκειτο να εγκατασταθεί το εργοστάσιο της Αλουμίνας και η όλη επένδυση γινόταν από την ΕΤΒΑ. Ως κρατικός φορέας η ΕΤΒΑ δεν ακολούθησε σε πολλές περιπτώσεις τις προβλεπόμενες διαδικασίες αδειοδοτήσεων, με αποτέλεσμα ο νέος επενδυτής, ο όμιλος ΒΙΟΧΑΛΚΟ, να κληρονομήσει πολλές εκκρεμότητες. Η προσπάθεια του Δήμου είναι να μην επιτρέψει να συνεχιστεί η κατάσταση αυτή δεδομένου ότι πολλές από τις εκκρεμότητες αφορούν το περιβάλλον, γι’ αυτό και καταβάλλει κάθε προσπάθεια αποτροπής των μη νόμιμων ενεργειών στη ΒΙ.ΠΕ Θίσβης Το Δημοτικό Συμβούλιο έχει απορρίψει επίσης το σύνολο των περιβαλλοντικών μελετών διότι, μεταξύ των άλλων, καμία δεν έχει λάβει υπόψη τα μετεωρολογικά δεδομένα και το μικροκλίμα της περιοχής ».




Η ιστορικότητα του λιμανιού της Νούσας




Οι κάτοικοι της Θίσβης αντιστέκονται ακόμα και για το λιμάνι της Νούσας ο Δήμαρχος κ. Κοβάνης δηλώνει χαρακτηριστικά: «Αυτό όμως που δεν πρόκειται να νομιμοποιηθεί τουλάχιστον στις συνειδήσεις των Θίσβιων πολιτών είναι το τσιμεντάρισμα της ιστορικότητας του λιμανιού της Νούσας και τη λεηλασία των αρχαίων ευρημάτων. Έγραφε στην έκθεσή του το 1987 ο επικεφαλής της ομάδας αρχαιολόγων που ερεύνησαν το υποθαλάσσιο και χερσαίο χώρο του λιμανιού , «Πρόκειται για λιμάνι στο οποίο κατά την υποβρύχια έρευνα εντοπίστηκαν διάφορα αγγεία Κλασσικών, Ρωμαϊκών και Βυζαντινών χρόνων, και κατά την χερσαία ανασκαφή βρέθηκαν επτά διαφορετικοί τοίχοι σε βάθος 0,70μ». Πρότεινε να συνεχιστεί η αρχαιολογική έρευνα και οι λιμενικές εγκαταστάσεις του εργοστασίου Αλουμίνας να μεταφερθούν στον όρμο του Αγ. Ιωάννη, ανατολικά του όρμου Νούσα, έτσι ώστε να μην καταστραφεί η μέχρι σήμερα άγνωστη θέση του αρχαίου λιμανιού της Θίσβης».
Αυτό που έχει συμβεί όμως στον όρμο της Νούσας είναι καταστροφή του φυσικού τοπίου και της φυσιογνωμίας του. όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο κ. Κοβάνης «Κατεστράφη ο χερσαίος χώρος με την λατόμευση, κατεστράφη ο θαλάσσιος χώρος με το μπάζωμα και τα μπετά για την κατασκευή των κρηπιδωμάτων και όλα αυτά χωρίς τις νόμιμες προβλεπόμενες αδειοδοτήσεις. Σήμερα μετά την παρέλευση 20 περίπου χρόνων κινείται η διαδικασία νομιμοποίησης των λιμενικών έργων. Ο Δήμος αντιδρά στην όλη μεθόδευση θαψίματος της ιστορικότητας του εν λόγω λιμανιού και με παραστάσεις προς τις Υπηρεσίες και κυρίως προς το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (Κ.Α.Σ.) προσπαθεί κάτι να περισώσει. Ελπίζουμε το ΚΑΣ να δείξει στην απόφασή του την προβλεπόμενη ευαισθησία».



Σε κίνδυνο οι παραλίες του Κορινθιακού από τις βιομηχανίες



Στην περιοχή μεταφέρθηκε και το εργοστάσιο «Σωληνουργείας Κορίνθου» που αντί να αναβαθμίσει την περιοχή προκάλεσε όπως αναφέρει ο δήμαρχος Θίσβης: «επιβάρυνση του θαλάσσιου χώρου του Κορινθιακού από τα καράβια που φορτώνουν και ξεφορτώνουν στο λιμάνι της Νούσας. Το εν λόγω εργοστάσιο μετεγκαταστάθηκε από την Κόρινθο στην περιοχή μας (ΒΙ.ΠΕ Θίσβης) επειδή οι Κορίνθιοι δεν επέτρεψαν να κατασκευαστεί από την εταιρεία λιμάνι για να εξυπηρετείται με τις θαλάσσιες μεταφορές. Η βιομηχανική ανάπτυξη στην περιοχή μας είναι και εικονική, με τους μετακινούμενους εργαζόμενους και πρόσκαιρη: για όσο χρόνο κυρίως το συγκριτικό πλεονέκτημα των θαλάσσιων μεταφορών με την χρήση του λιμανιού δίδει κέρδη. Όπως και να ‘χει κάθε βιομηχανία έχει ημερομηνία λήξης, μεταφέρεται σε άλλα μέρη, σε άλλες χώρες με χαμηλότερο κόστος παραγωγής και διάθεσης των παραγόμενων προϊόντων σε διαφορετική περίπτωση απαξιώνεται διεθνώς. Αυτό που θα κρατήσει την περιοχή μας σε μια πορεία μακροχρόνιας ανάπτυξης είναι οι φυσικές πηγές πλούτου και πρωτίστως οι παραλίες, οι θάλασσες μας, ο Κορινθιακός κόλπος. Για το λόγο αυτό πρέπει να τα διαφυλάξουμε ως κόρη οφθαλμού με την ευθύνη όχι μόνο των Δημοτών του Δήμου Θίσβης αλλά και όλων των Βοιωτών.»
Ο Κορινθιακός πρέπει πάση θυσία να προστατευθεί. Κάτοικοι και δημοτική αρχή αντιστέκονται και αγωνίζονται μαζί με άλλους 32 δήμους που βρέχονται στα νερά του. Ο Δήμος Θίσβης ανήκει στον σύνδεσμο με την ονομασία «ΑΡΙΩΝ» που έχει σαν σκοπό του την Προστασία και την Ορθολογική Ανάπτυξη του Κορινθιακού.

Δεν υπάρχουν σχόλια: