Πέμπτη 4 Νοεμβρίου 2010

ΠΕΙΡΑΙΑΣ




Το Λιμάνι ζητά λύσεις


Από την ΣΟΦΙΑ ΔΙΓΕΝΗ - ΚΟΛΙΟΤΑΣΗ


ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΕΝΟ στον "ΕΛΕΥΘΕΡΟ" το 2008


Ο δήμαρχος Πειραιά Παναγιώτης Φασούλας ρίχνει «τρίποντο» στην εξουσία αποφασισμένος να κάνει τον Πειραιά «Πόλη Με Φως και Χαμόγελο».
«Στο χείλος του γκρεμού» βρίσκεται ο δήμος Πειραιά σύμφωνα με το δήμαρχο της πόλης Παναγιώτη Φασούλα. «Ο Πειραιάς βρίσκεται σε παρατεταμένη περίοδο παρακμής, με αποτέλεσμα να είναι εξαρτημένος, ανίσχυρος και ετερόφωτος. Αυτή η αδυναμία προκαλεί ηττοπάθεια και φθορά και πρέπει να αναστραφεί. Πρέπει η πόλη μας να γίνει οικονομικά ισχυρή και αυτοδύναμη. Μόνο έτσι θα μπορέσουμε να αναπτύξουμε σχέδια, δράσεις και πολιτικές για την επίλυση των προβλημάτων, και να υπερβούμε το στενό πλαίσιο όπου μας έχουν περιορίσει οι επιλογές του παρελθόντος», δηλώνει. Αποφασισμένος να διεκδικήσει και το τελευταίο ευρώ για το δήμο Πειραιά και τους δημότες αναφέρει: «Ο Πειραιάς πρέπει να αρχίσει να διεκδικεί τα δικαιώματά του, τους πόρους του που είναι υπερβολικά περιορισμένοι από μονομερείς ή χαριστικές συμβάσεις, όπως για παράδειγμα αυτή με τον ΟΛΠ. Παράλληλα, πρέπει να αξιοποιήσουμε τη μεγάλη ακίνητη περιουσία του Δήμου προς όφελος των δημοτών του»



Μας λείπει το πράσινο


Σε ότι αφορά το περιβάλλον ο Παναγιώτης Φασούλας είναι ξεκάθαρος: «Το περιβάλλον στο οποίο ζούμε είναι το οξυγόνο μας. Ο Πειραιάς όμως σήμερα ασφυκτιά. Είμαστε η πόλη με το λιγότερο πράσινο, αφού η απερχόμενη Δημοτική Αρχή επέλεξε το τσιμέντο και την άναρχη και δίχως προϋποθέσεις "αξιοποίηση". Η πόλη που θέλουμε αλλάζει όψη. Αξιοποιεί τους ελεύθερους χώρους, ενοποιώντας τους όπου είναι δυνατόν, για να απολαμβάνουν οι Πειραιώτες μεγάλα πάρκα. Ο Πειραιάς θα μπορεί πλέον να αναπνέει και οι Πειραιώτες να ζούμε σε μια πόλη με περισσότερο πράσινο και ακόμα περισσότερα λουλούδια.
Παράλληλα, αλλάζουμε ολοκληρωτικά το σύστημα αποκομιδής και διαχείρισης των απορριμμάτων, υιοθετώντας σύγχρονες, βελτιωμένες τεχνολογίες».


Ενεργός ο ρόλος του δήμου στον ΟΛΠ


Διεκδικούμε από τον ΟΛΠ αυτό που ανήκει στο Δήμο Πειραιά, μας λέει και συνεχίζει: ενεργό ρόλο αλλά και άποψη στο σχεδιασμό για το αύριο. Αναβάθμιση των υπηρεσιών και των υποδομών του λιμανιού σε άμεση συνάρτηση τους με τις κυκλοφοριακές παρεμβάσεις που πρόκειται να γίνουν. Ενίσχυση του θεσμού της Ναυτικής Διαιτησίας για να γίνει ο Πειραιάς κέντρο προσοχής και ενδιαφέροντος. Επιστροφή των "Ποσειδωνίων" στο φυσικό τους χώρο και σε ένα σύγχρονο, μεγάλο Εκθεσιακό Κέντρο.


Ο Πειραιάς βάζει στο περιθώριο την πολιτική της αδράνειας



Κάντε μια βόλτα στον Πειραιά κύριε Σουφλιά


Δεν διστάζει να έρθει απέναντι με υπουργούς της κυβέρνησης όταν πρόκειται να διεκδικήσει λύσεις για το κυκλοφοριακό της πόλης
Απαντώντας στον κ. Σουφλιά σχετικά με τα έργα του ΥΠΕΧΩΔΕ του ζητά να γνωρίσει τον Πειραιά και διευκρινίζει: «Το μετρό προφανώς δεν παίρνει αυτοκίνητα. Η λεωφόρος Αιγάλεω ατενίζει τον Πειραιά από τον ομώνυμο θρόνο του Ξέρξη. Η κατασκευαζόμενη δυτικά οδός δεν συναντά πουθενά την Λεωφόρο Ανδρέα Παπανδρέου. Η διαπλάτυνση στο Κηφισό, πως θα τροφοδοτήσει την ημιτελή και με δύο λωρίδες Λεωφόρο Ανδρέα Παπανδρέου; Η νότια κεντρική είσοδος προς τη πόλη και το λιμάνι, η λεωφόρος Ανδρέα Παπανδρέου, όπως διαπιστώνει κάθε επισκέπτης του Πειραιά και του Λιμανιού είναι ημιτελής. Σταματάει μπροστά σε ένα τοίχο του αμαξοστασίου του Η.Σ.Α.Π. Μετά αρχίζει το οδικό χάος. Όσοι οδεύουν προς το λιμάνι αλλά και όσοι θέλουν να κινηθούν προς Κόρινθο πρέπει να περιπλανηθούν σε μικρούς δρόμους της πόλης, ταλαιπωρούντες και ταλαιπωρούμενοι».



2o ΘΕΜΑ



Πάμε λιμάνι κι από κει σαλπάρουμε για...

Το σύμπλεγμα των νησιών του Σαρωνικού Κόλπου, το οποίο βρίσκεται μεταξύ του νομού της Αττικής και των ανατολικών παραλίων της Πελοποννήσου, και τα υπέροχα νησιά: Αγκίστρι, Αίγινα, Πόρο, Σαλαμίνα, Σπέτσες και Ύδρα θα παρουσιάσει ο «ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ» στις σελίδες του κάνοντας μικρές στάσεις ενημέρωσης για κάθε προορισμό.
Θα πάμε όμως πρώτα στο λιμάνι του Πειραιά. Εκεί που γίνεται «χαλασμός Κυρίου» κάθε καλοκαίρι. Χιλιάδες άνθρωποι, έλληνες και ξένοι με βαλίτσες, σακίδια, και κάθε λογής αποσκευές στοιβαγμένες σε αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες και... ποδήλατα ακόμα, γυρίζουν την πλάτη στην καυτή πρωτεύουσα, και αναζητούν λίγη δροσιά από το γαλάζιο σε πορείες μακρινές ή μόλις λίγα μίλια από το λιμάνι του Πειραιά.
Το λιμάνι του Πειραιά ήταν άλλοτε το κοντινότερο ακρογιάλι της Αθήνας. Τότε η θάλασσα του Σαρωνικού ήταν ευλογία. Η Αθήνα ποτέ δεν ήταν παραθαλάσσια αν και η θάλασσα υπήρξε πάντα ένας απ' τους σημαντικότερους παράγοντες της ιστορίας της, του τοπίου της ή του κλίματός της. Μόνον σχετικά πρόσφατα έφτασε στην ακτή. «Αι Αθήναι» του περασμένου αιώνα είναι σήμερα μια τεράστια Αθήνα που έχει «βγει» πια στη θάλασσα, καταλήγοντας στον Φαληρικό Όρμο. Το Λιμάνι και η Πειραϊκή Χερσόνησος όμως αποτελεί το αστικό θαλάσσιο μέτωπο της πόλης του Πειραιά.
Εδώ έχουμε τα τυπικά κοινά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι παραθαλάσσιες πόλεις σήμερα: αλλαγή του χαρακτήρα ή και μεταφορά λιμενικών ζωνών, εγκατάλειψη μεγάλων βιομηχανικών-βιοτεχνικών εγκαταστάσεων παλαιότερων τεχνολογιών που συναρτώνται με τις λιμενικές εξυπηρετήσεις, αναζήτηση νέων δραστηριοτήτων που θα καταλάβουν τον απελευθερωμένο από τις παραδοσιακές λειτουργίες σημαντικό χώρο του θαλάσσιου μετώπου.
Ο Πειραιάς είναι μία πόλη που αντιμετωπίζει πολλά και χρόνια προβλήματα. Κυκλοφοριακό, συρρίκνωση του πληθυσμού, ανεργία, έλλειψη οργανωμένης αγοράς, μη πρόσβαση των πολιτών στην παραλία.
«Η απάντηση σχετίζεται με την παθογένεια της πόλης. Δεν υπήρξε από την μεταπολίτευση μέχρι σήμερα ένα προγραμματικό και πολιτικό σχέδιο. Οι δημοτικές αρχές που ανέλαβαν τις τύχες της πόλης, εκτός από τον σφιχτό κομματικό εναγκαλισμό, επέλεξαν να ικανοποιήσουν με μικροπολιτική διάθεση τα μικρά ή μεγάλα συμφέροντα των πολιτικών τους στηριγμάτων.
Καμία εφαρμοσμένη πολιτική εδώ και 30 χρόνια δεν είχε ορίζοντα πέραν της τετραετίας και κανένας σχεδιασμός για τα συσσωρευμένα προβλήματα ετέθη υπ’ όψιν των πολιτών και φορέων, για να αποκτήσει την μεγαλύτερη δυνατή κοινωνική συναίνεση.
Τα μεγάλα προβλήματα, οι «πληγές» του Πειραιά, όπως η αποκατάσταση του Δημοτικού Θεάτρου, τα «γιαπιά» του «Πύργου» και της «Ραλείου» και η έλλειψη κυκλοφοριακών μελετών, περιβαλλοντικών πολιτικών, χρήσεων γης, ελεύθερων χώρων, πολεοδομικών μεταρρυθμίσεων καθώς και η τόνωση της οικονομικής ζωής και το έλλειμμα πολιτισμού είναι ζητήματα προγραμματικού και πολιτικού σχεδιασμού, με ορίζοντα εικοσαετίας (!) εντελώς διαφορετικού, από τον μέχρι σήμερα. Τέτοιο εναλλακτικό σχέδιο για την πόλη δεν έχει κατατεθεί.» αναφέρει ο κ. Ιωάννης Καρδαράς .



Μάχη με τις κεραίες

Οι κάτοικοι του Πειραιά δίνουν καθημερινή μάχη με τις κεραίες κινητής τηλεφωνίας που φυτρώνουν παράνομα στις ταράτσες των σπιτιών. Ο κ. Καρδαράς δηλώνει για το θέμα: «Με πρόταση μας, ως Δημοτικών Συμβούλων του Λιμανιού της Αγωνίας και στα πλαίσια της πολύχρονης συστηματικής προσπάθειας που έχουμε επιδείξει στον αγώνα κατά των κεραιών, έχει συσταθεί διαπαραταξιακή επιτροπή του Δήμου Πειραιά, η οποία, προς τιμήν της σημερινής πλειοψηφίας, λειτουργεί αποτελεσματικά και έχουν ήδη αποξηλωθεί 7 παράνομες κεραίες, αλλά αυτό δεν αρκεί. Η πείρα διδάσκει ότι η αγωνιστική δράση των πολιτών των συλλογικών φορέων τους παραμένει η μόνη εγγύηση.»


Πράσινο στους ελεύθερους χώρους



Η απόφαση των κατοίκων και της δημοτικής αρχής είναι οριστική και αμετάκλητη όσον αφορά τους χώρους πρασίνου που έχει ανάγκη ο Πειραιάς «ούτε ένα κυβικό μέτρο τσιμέντο στους ελεύθερους χώρους». Οι αγώνες για τα οικόπεδα ΧΡΩΠΕΙ στο Ν. Φάληρο με σκοπό να γίνουν πράσινο κρατούν πολλά χρόνια. μας λέει ο κ.Καρδαράς και συνεχίζει:« Ως «Λιμάνι της Αγωνίας» δεν ξεχνάμε ότι όποια εξέλιξη υπάρχει μέχρι στιγμής την χρωστάμε πρωτίστως στους πολίτες του Νέου Φαλήρου που με πρωτοφανές πείσμα επέμειναν για την λύση χώρου πρασίνου και πολιτισμού και δεν υπέκυψαν στις «σειρήνες» των προσφορών των ιδιωτών».
Όσον αφορά τις προσφερόμενες δυνατότητες για καθαρότερη πόλη, η ανακύκλωση περιορίστηκε στο στήσιμο ενός περιπτέρου στην πλατεία Κοραή που δεν λειτουργεί. Η ανάπλαση του Τουρκολίμανου και η αλλαγή των χρήσεων με σκοπό την τουριστική ανάπτυξη αλλά και την εξασφάλιση της θαλάσσιας βόλτας των πολιτών έχουν μείνει εξαγγελίες οι οποίες διαιωνίζουν την άναρχη κατάσταση που η δημοτική αρχή παρέλαβε από τον κ. Αγραπίδη, δηλαδή τα νυχτερινά πολύβουα κέντρα.



Περιμένουν το τραμ



Ένα ΝΑΙ ΣΤΟ ΤΡΑΜ, θα έδινε τη δυνατότητα στην πόλη του Πειραιά με τα τόσα περιβαλλοντικά και κυκλοφοριακά προβλήματα που την ταλανίζουν, να κάνει επιτέλους ένα σημαντικό βήμα ώστε από μια άναρχη τριτοκοσμική πόλη του αυτοκινήτου να καταστεί μια ώριμη κοινωνικά ευρωπαϊκή πόλη της Δημόσιας Συγκοινωνίας, λένε τα μέλη του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων. Τα τελευταία χρόνια οι κυκλοφοριακές συνθήκες στον Πειραιά βαίνουν διαρκώς επιδεινούμενες, κυρίως λόγω της αύξησης του αριθμού των ΙΧ οχημάτων. Η επιδείνωση αυτή έχει ως αναπόφευκτο αποτέλεσμα τη χειροτέρευση των συνθηκών λειτουργίας της πόλης, αφού αυξάνεται ο χρόνος μετακίνησης στην εργασία, δημιουργούνται προβλήματα στην ασφαλή κίνηση των πεζών, υποβαθμίζεται το περιβάλλον και δυσκολεύει η πρόσβαση στα εμπορικά καταστήματα. Οι παραπάνω παράγοντες οδηγούν
σε υποβάθμιση της καθημερινότητας του πολίτη και συνιστούν σημαντικότατα αντικίνητρα για την επιχειρηματική ανάπτυξη της πόλης.

Δεν υπάρχουν σχόλια: